کامیون من isuzu ایسوزو


+ عیب یابی موتور دیزل

 

عیب یابی موتور دیزل

ردیف

معایب و محل احتمالی

 

راهنمای رفع عیب

1

 

موتور روشن نمی شود یا به سختی روشن میشود

قبلا موارد زیر را بررسی کنید

الف- لوله های سوخت گرفتگی دارد

ب- سوخت در باک موجود نیست

ج- در لوله های فشار ضعیف هوا وجود دارد

ه- فیلتر سوخت بسته شده است

و- پمپ اولیه کار نمی کند

 

 

- لوله ها را بررسی کرده و در صورت لزوم ان ها را

با فشار هوا با سیم نازک پاک کنید

- سوخت باک را بازدید کنید

- مدار را هوا گیری کنید

- در باک را باز کرده عمل سوخت رسانی را امتحان کنید

-فیلتر را سرویس کنید. المنت معیوب را تعویض کنید

- سوپاپ های پمپ یا فنر ان را کنترل کنید

 

2

 

موتور می کوبد

الف – لقی یاتاقانهای اصلی زیاد است

ب-گژن پین سائیده شده است

ج- رینگ ها شکسته اند

د- کف پیستون را دوده گرفته است

ه- تایپیت ها خوب کار نمی کند

و- موتور خیلی گرم است

ز- روغن کاری خوب انجام نمی شود

ح- سوپاپ ها سفت هستند

 

 

- اگر با بستن پیچ ها لقی گرفته نشود انها را تعویض نمایید

- تعویض کنید

- تعویض کنید

- تمیز کنید

- در صورت معیوب بودن انها را تعویض نماید

- واتر پمپ را کنترل یا تسمه پروانه را سفت کنید

- فشار روغن را کنترل و مدار روغن را سرویس کنید

- با ریختن نفت چسبندگی را برطرف نمایید

3

 

دود خروجی سیاه رنگ است

الف – سوخت زیاد است

ب- فیلتر هوا کثیف است

ج- زمان تزریق سوخت ریتارد است

د- لقی سوپاپ ها کم است

ه- سوپاپ های دود کاملا بسته نمی شود

و- انژکتورها گرفتگی داشته یا فرسوده اند

ز- محفظه ی احتراق یا شمع ها خیلی کثیف هستند

 

 

- پمپ را تنظیم کنید

- ان را سرویس کنید

- پمپ را روی موتور با لوله ی سر کج تنظیم کنید

- سوپاپ ها را در حالت گرم تنظیم کنید

- اب بندی کرده و لقی انها را میزان کنید

- انژکتورها را سرویس کنید

- کربن گیری شود

4

 

دود خروجی ابی رنگ است

الف- موتور روغن سوزی دارد

ب- از راه راهنمای سوپاپ ها روغن می سوزاند

 

- رینگ های پیستون فرسوده بوده و موتور نیاز

به تعمیر اساسی دارد

- لاستیک های ابندی راهنمای سوپاپ ها را بررسی کنید

 

5

 

دود خروجی سفید رنگ است

الف – انژکتورها معیوب اند

ب- فشار تراکم موتور کم است

 

 

- انها را سرویس و تنظیم کنید

- محل عیب را از رینگ ها با سوپاپ ها پیدا کنید و

ان را مرمت کنید

6

 

موتور زیاد گرم می کند

الف-مقدار اب موتور کم است

ب- پمپ اب خوب عمل نمی کند

ج- مقدار سوخت تزریق شده در سیلندرها برابر

نیست

د- ترموستات خوب عمل نمی کند

ه- واشر سرسیلندر اب بندی نمی کند

و- رادیاتور گرفتگی دارد

 

 

- اندازه ی اب را کامل تنظیم کنید

- محور پمپ را تنظیم نموده و تسمه پروانه را سفت

نماید و ان را در صورت فرسودگی تعویض کنید

- پمپ را تنظیم کنید

- ان را تعویض نماید

- ان را تعویض نماید

- ان را سرویس کنید

7

موتور نامنظم کار می کند

الف- اسبک ها خوب کار نمی کند

ب- پمپ اولیه خوب کار نمی کند

ج- شانه گاز گیر می کند

د- محور رگلاتور گیر می کند

ه- محور رگلاتور لقی زیادی دارد

و- فنرهای رگلاتور شکسته است

ز- لحظه ی تزریق صحیح نیست

ح- دور ارام منظم نیست

 

-روغن کاری اسبک ها را کنترل کنید

- سوپاپ های ان خراب است و یا هوا در مدار وجود

دارد

- ان را با روغن روان کنید

- ان را ابتدا با نفت و سپس با روغن روان کنید

- ان را تعویض کنید

- ان را تعویض کنید

- بازی بیش از اندازه کوپلینگ کنترل و برطرف شود

- دورارام را با پیچ تنظیم میزان کنید

نویسنده : محمد جواد شعبانی ; ساعت ٧:٥٢ ‎ب.ظ ; شنبه ۱۳٩۱/۳/٦
comment نظرات () لینک