کامیون من isuzu ایسوزو


+ خاطرات یک راننده کامیون

خرید یک کوچولوی ناز ژاپنی  
کامیون محبوب من که در ان سالها موفق از هر ازمون و امتحانی سر بلند بود بهترین کامیون سبک در ان زمان و زمان حال و حتی اینده!  ایسوزو کامیونی از شرقی ترین کشور جهان ژاپن ، کشوری که قبل از ان با صنعت خودروهای سبک و موتورسیکلت هایش اشنا بودم طراحی زیبا و چشم نواز قدرت زیاد و استهلاک پایین، این بار دیگر عجله ای برای خرید نبود تحقیقات خود را برای خرید از دارندگان این خودرو که 3 تا 4 سال از عمر کامیون ان ها میگذشت اغاز نمودم و همه مالکان از کامیون خود راضی بودند البته عده ای هم کامیون مرسدس بنز 1921 را به من پیشنهاد کردن ولی من از کامیون لذت رانندگی وامکانات میخواستم که در بنز نیست!
 کامیون را از نمایندگی به نرخ ازاد خریداری کردم وهمان روز سفارش ساخت اتاق حمل بار را دادم ، مدارک کامیون بعد از یک هفته به دستم رسید،جهت دریافت کارت هوشمند و کارت امار به پایانه حمل بار مشهد مراجعه کردم و کلیه مدارک تکمیل گردید
ساخت اتاق حمل بار 20 روز طول میکشید در این مدت من کامیون را بدون اتاق راه میبردم و به اصطلاح اب بندی میکردم رانندگی با کامیون بدون اتاق بسیار سخت و عذاب اور است از این جهت که در دست اندازها وکوچکترین موج جاده تکان های شدیدی دارد و با کوچکترین ترمزی عقب کامیون منحرف میشود ولی از دید خوبی برخوردار است ،از شیشه پشت کابین و اینه وسط به راحتی پشت سر دیده میشود .
در مدتی که اتاق کامیون اماده شد من با کامیون حدود700کیلومتر  رانندگی کردم قبل از گذاشتن اتاق با کمک برادرم تمامی پیچ و مهره های شاسی و زیربندی و فنربندی و چرخ ها ،گاردن،جلوبندی وکابین را اچار کشی نمودم که بسیاری از انها شل بودند
 پس از گذاشتن اتاق مدت  یک هفته در داخل شهر به حمل  بار های سبک و اثاثیه منزل مشغول بودم یک چادر برزنت مناسب با اتاق سفارش دادم برزنت ساخت تبریز 3لا در6لا به ابعاد 5*7متر و دیگر لوازم ایمنی از قبیل  چراغ چشمک زن ، جلیقه شبرنگ و لوازم کمک های اولیه را تهیه کردم  ، کیلومتر عدد 900 را نشان میداد،کامیون  دیگر اماده ، اماده بود!

نویسنده : محمد جواد شعبانی ; ساعت ۱۱:٤٩ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ۱۳٩۱/۱٢/٩
comment نظرات () لینک