کامیون من isuzu ایسوزو


+ فوت فن رانندگی در باران

با توجه به شروع فصل سرما و اولین بارانهای پاییزی

 

فوت و فن رانندگی در باران
 
جاده‌های خیس یک از عوامل مهم سوانح رانندگی هستند اما به کار گیری تکنیک‌های رانندگی ایمن می‌تواند مانع از آن شود که سرنوشت‌تان ماشین‌تان به برخورد با نرده‌های کنار جاده یا خدای ناخواسته به سقوط از دره‌ها ختم شود.
شما می توانید برای کسب مهارت بیشتر و فراگیری نحوه رانندگی صحیح در روزهای بارانی این توصیه‌ها را به کار ببندید:
 
...
ادامه مطلب
نویسنده : محمد جواد شعبانی ; ساعت ٩:٥۸ ‎ب.ظ ; سه‌شنبه ۱۳٩٢/٩/٢٦
comment نظرات () لینک

+ بخاری درجا (بخاری پارکینگ)چیست؟طرز کار بخاری درجا کامیون و اتوبوس ومشخصات فنی

بخاری درجا

بخاری پارکینگ

بخاری درجا چیست؟

طرز کار بخاری درجا

طریقه کار بخاری درجا

مشخصات فنی بخاری درجا

بخاری درجا کامیون

بخاری درجای اتوبوس

بخاری درجا در دو نوع آبی و هوای خشک وسیله ای بسیار کار آمد و کم مصرف و با کارایی بالا برای

 انواع خودرو ها می باشد.

این وسیله با مصرف بسیار اندک  از ترکیب گازوئیل و نفت(با سوخت نفت کارکرد و دوام بهتری دارد) گرمای بی

 مانندی را برای شما به ارمغان می آورد.

در نوع هوای خشک تنها کابین خودرو را گرم میکند ولی مدل آبی علاوه بر هوای داخل کابین آب رادیاتور

 خودرو را نیز گرم نگه داشته و در زمستان باعث راحت روشن شدن خودرو و عدم یخ زدگی آب و باعث کاهش استرس به موتور میشود

کارکرد این بخاری به این گونه است که ابتدا گازوئیل ازمخزن مخصوص که در پشت کابین تعبیه

 میشود توسط یک پمپ الکتریکی به داخل محفظه بخاری کشیده شده و سپس توسط انژکتور وارد محفظه

 احتراق می شود پس از این مراحل سوخت با هوا ترکیب شده و احتراق صورت می گیرد . دود و هوای

 حاوی دی اکسید کربن و دیگر آلاینده ها از طریق یک کانال(دودکش) به بیرون از کابین هدایت می شود و هوای گرم از طریق کانال به کابین منتقل میشود.

بخاری درجا در انواع مدل ها با توان های متفاوت و حجم گرمایشی مختلف طراحی و ساخته میشود و دارای گارانتی بین المللی میباشد .

از این بخاری ها در انواع خودروهای سواری"ون"خودروهای نظامی"خودروهای  راه اهن "لوکوموتیوها " انوای قایقها و موتور های دریایی"کامیون و اتوبوس"ماشین های راهسازی  مورد استفاده میباشد.

...
ادامه مطلب
نویسنده : محمد جواد شعبانی ; ساعت ۱۱:۱۱ ‎ب.ظ ; یکشنبه ۱۳٩٢/٩/٢٤
comment نظرات () لینک

+ ترموستات چیست وچگونه کار میکند؟


 

ترموستات :

ترموستات وسیله ای است برای تنظیم درجه حرارت موتور اتومبیل که بطور خودکار گرمای موتور را در حد ایده ال که حدود88 و72درجه است نگه می دارد . حساسیت هر ترموستات بر روی ان نوشته شده است و باید با نوع موتور وتوصیه سازنده انتخاب شود.

برای عملکرد درست موتور و راندمان بهتر، دمای آن باید در محدوده معینی نگه داشته شود سرد بودن موتور باعث می شود که غلظت روغن بالا رود و روانکاری قطعات به خوبی صورت نگیرد و گرم بودن بیش از حد آن هم باعث می شود روغن خیلی رقیق شود و خاصیت روان کنندگی خود را از دست بدهد بنا براین ضرورت کامل دارد که دمای موتور در حد 85 درجه سانتیگراد نگه داشته شود .

در موتورهای دیزلی علاوه بر این سرد بودن موتور باعث کاهش قدرت موتور و خام سوزی گازوییل و دود سفید فراوان میشود! 

 طرز کار ترموستات :

در ابتدا که موتور سرد است ترموستات مسیر ورود آب به رادیاتور را می بندد بنابر این  آبی که برای گردش در دور سیلندر وسرسیلندر، مورد استفاده است قرار می گیرد فقط همان مسیر بسته دور موتور را طی می کند و وارد رادیاتور نمی شود تا گرمای آن به دمای مطلوب 85 در جه سانتیگراد برسد در این حالت گرمای اب باعث فعال شدن ترموستات شده و جیوه ای که درون آن است منبسط شده و مسیر ورود آب به رادیاتور را باز می کند تا درجه حرارت بیش از این بالا نرود با پائین آمدن حرارت مجدداً ترموستات بسته می شود و همین سیکل مرتب تکرار می شود تا درجه حرارت موتور در حد مطلوب باقی بماند .

در واقع  ترموستات یک دریچه یا شیر مکانیکی هوشمند است که کار  قطع و وصل اتوماتیک  اب را انجام می دهد .

استفاده از ترموستات در انواع وسایل حمل ونقل و موتورها صنعتی همیشه باید صورت گیرد و از این نظر فرقی بین روزهای گرم تابستان و یا روزهای سرد زمستان وجود ندارد . ولی  د ر ایران این گونه معمول است که ترموستات را فقط به هنگام فصل سرد سال و هنگام استفاده از بخاری ماشین مورد استفاده قرار می دهند،که کاملا اشتباه است

 استفاده از بخاری ماشین در زمستان

ترموستات باعث می شود آن بخش از آب که قرار است برای خنک شدن به رادیاتور برود به درون مبدل حرارتی بخاری ماشین برود و از گرمای آن برای گرم کردن فضای داخل ماشین استفاده شود .


نویسنده : محمد جواد شعبانی ; ساعت ۱٠:٥٢ ‎ب.ظ ; یکشنبه ۱۳٩٢/٩/٢٤
comment نظرات () لینک